tests

RVS -
Gennemtestet

Læs de omfattende testes og udtalelser fra Europas førende testinstistutter. Opdag hvordan Rautaruukki (en af Finlands største virksomheder) nedsatte deres brændstofforbrug i deres stålproduktion med 6,25%. Du kan også læse om hvordan det tyske rederi Bockstiegel sparkede nyt liv i deres skib BBC Sealand, eller om hvordan Transbaikal Railways nedsatte deres omkostninger til reparationer og vedligehold med ca. 50%

Resume

Fraunhofer instituttet gennemførte en række tests

Konklusion

De mest vigtige resultater opnået i denne test var:

  • Gennemsnitlig metalkeramisk materiale vækst i cylindervægge (restaurering) 5 microns
  • Cylindervæggens grovhed/overflademodstand efter behandling 1,2 Ra (6,6 Ra) = 1 / 5,5
  • Gennemsnitlig kompression i cylinder blev TUV test, og man konkluderede 12% stigning
  • Motorens funktion uden motorolie (glat, normalt temp) blev testet og holdte uden problemer i mindst 1 time

Resume

RAUTARUUKKI STEEL (transmissionstest)
Denne transmissionstest blev udført af Rautaruukki i deres eget testlaboratorium.

Konklusion

Testresultaterne var intet andet en fantastiske, som tallene nedenfor viser:

  • Energiforbruget faldt med 6,25%
  • “Total Vibration” blev reduceret ned 37,10%
  • Samlet accelerationsÊndringer steg 50,00%
  • Total “Envelope change” faldt med 55,00%

Resume

TÜV SÜD er en af verdens mest anerkendte test institutter og har samme funktion, som f.eks. teknologisk institut.

Konklusion

TÜV testede 3 biler og fandt følgende forskelle efter endt behandling:

  • I gennemsnit udledte bilerne -4,4% mindre CO2
  • kørte 4,3% længere på literen.

Resume

I juli 2004 bestilte rederiet Bockstiegel fra Emden i Tyskland, RVS til at behandle skibet BBC Sealand. Der har problemet med stort olieforbrug forårsaget af “cylinder coking”.
Motoren i “Sealand”, en 4235kW MAN B & W syv cylindret 4-taktsmotor, som blev behandlet under sejlads fra Dampier (Australien) til Jakarta (Indonesien) fra 11/08/2004 til 15/08/2004 med RVS Nanocoating.

Konklusion

Prøven resulterede i en gennemsnitlig kompressionsforøgelse på 40% og reduktion af olieforbruget på 30% pr. dag.

Resume

RVS Technology er nu succesfuldt testet i en gearkasse på en Vestas vindmølle.
Testen blev udført af AP Mechanical Engineering i Varde i Danmark af Preben Kristensen, der udtaler:
“Konklusionen er, at der ikke er nogen tvivl om, at RVS Technology har en meget positiv effekt på støj, og jeg vil tilføje RVS ved hvert olieskift.”

Konklusion

Støjniveauet fra vindmølle gearkassen faldt fra 97,2 dB til 85,3 dB efter RVS behandlingen, hvilket i praksis betyder, at støjniveauet er mere end halveret.

Resume

Afslutningsvis kan det fastslås, at RVS teknologien er velegnet til at behandle friktionsmetaloverflader og dermed beskytte dem mod slid, reducere friktionen og øge levetiden væsentligt.

Konklusion

Testene viste fremragende akut operationsfunktioner af behandlede gear. Faktisk da dette ikke er en reel sag om drift, kan belægningen på tandhjulene resultere i betydeligt længere levetid (dobbelt så lang levetid), potentielle besparelser af olieskift og endda brugen af billigere materialer.

Resume

To køretøjer blev testet:
Ford Transit 2,5 D (Diesel) Van, 1992, kilometer 278.000 km og Mitsubishi Pajero 2,8 D (Diesel), 4×4, 1998, kilometertal 140.000 km. I begge biler fik servostyring, motorer, gearkasser og bagaksler (differential) RVS-behandling. I Pajero blev også front differential behandlet. Den første bemærkelsesværdige ting efter RVS behandlingen var forbedringen af servostyringen i begge biler.

Konklusion

Forbedringer i brændstofsforbruget startede efter 3000 til 4000 km.

Reduktioner:

  • Ford Transit Blandet: -1,2 l / 100 km (- 9,2%), motorvej: -0,4 l / 100 km (-6,0%)
  • Pajero: Blandet: -1,4 l / 100 km (-10,6%), motorvej: -0,4 l / 100 km (-3,9%)
  • “Blow” forbedringer: Ford 13,6%, Pajero 5,7%.

Accelerationsforbedring målt i Pajero, 16,1%.

Resume

Effektiviteten af RVS blev testet i en flymotor i Tjekkiet i september 2005.

Konklusion

De observerede resultater af RVS Technology behandling:

  • Den metalliske motorstøj forsvandt i ca. 30 minutter efter RVS-behandlingen.
  • Motoren starter nu uden manuel hjælp og ekstra “start-benzin”.
  • Motoren producerer ikke røg ved opstarten som den plejede.
  • De metalliske lyde fra gearkassen blev blødgjorte inden for 16 timer efter behandlingen.
  • Olietemperaturen faldt med 10% inden for 22-timers perioden.

Resume

Power Output & Blow-by-test af en Audi A6 1.9TDI i Danmark
Ejeren: “Det er som om motoren var gået igennem en anden chip tuning.”
Bilen var / er en tidligere taxa, der havde kørt 400.000 km og havde været chiptunet for 1,5 år siden. Motoren havde vist et langsomt, men uundgåeligt energitab før RVS-behandlingen.

Konklusion

Effekten steg med 18,6 HP (15,3%) og drejningsmomentet med 20,6 Nm (7,3%).
Den gennemsnitlige “blow-by” faldt med 2-4% og brændstofforbruget med 2-3%.

Resume

RVS-test i EU’s forskningsprogram “Oliefri kraftværk WP5″
RVS deltog i 2004 i dette EU-finansierede forskningsprogram i München, Tyskland. Læs højdepunkterne fra resultaterne og den officielle slutrapport fra juni 2004 nedenfor:

Konklusion

  • De ikke-behandlede “plader” gik i stykker inden for de første 7 minutter, “pladerne” med RVS behandling gik først i stykker efter ca. 15 minutter.
  • Således var levetiden på disse plader mere end dobbelt så høj, som levetiden for de ikke-behandlede plader (side 46).

Resume

Testen udført hos Ukraines nationale maritime universitet, konkluderede følgende fordele ved at anvende RVS i driften af søfartøjer:
Laboratorieundersøgelser af virkningen ved at tilføje RVS-behandlingen i motor- og søfartsolie på tribotekniske egenskaber af friktionsparprøver (stålstøbt jern, stålbrons, stålstøbejern) med AYe-5 og 77MT-1 friktionsmaskiner.
Effektiviteten ved at bruge RVS-behandling til at reducere friktionsparametrene og fremskynde indløb af friktionsdele af maskiner og mekanismer (akselbærende skal, bøsningsaksel, cylinder-stempelring) er blevet bestemt.

Konklusion

Det konstateres, at når slidhastigheden stabiliseres, reducerer friktionskoefficienten med 50 til 60 procent og temperaturen på friktionsoverflader, når tilsætningen af RVS-behandlingen i mængden 0,2 procent af olievolumen.
På baggrund af resultaterne er anbefalingerne for anvendelse af RVS-teknologien inden for søtransport og flodtransport givet.

Resume

Ovako er en førende europæisk producent af ingeniørstål til kunder i lager-, transport- og ingeniørindustrien.
Produktionen dækker lavtlegeret stål og kulstål i form af stænger, rør, ringe og halvfabrikata.
Virksomheden har produktionsanlæg 11 steder og flere salgsselskaber i Europa og USA.
Nettoomsætningen i 2011 var 1.121 mio. EUR, og antallet af ansatte var 3.239. Den samlede stål produktionskapacitet er 1,3 millioner tons om året.
Ovako Imatra Oy Ab Imatra Steel Works leverer lavtlegerede runde og firkantede stænger til de krævende bil- og ingeniørindustrier.
Det vigtigste råmateriale er skrot, der kan genbruges 100%. ≈rlig kapacitet er ca. 300.000 tons.

Konklusion

Ovako behandlede i 2003 deres maskiner for 12.000 euro. Behandlingen blev løbende fotodokumenteret, og i 2011 kunne behandlingen og de slidforebyggende egenskaber stadig ses.

Resume

Finnish ThermoWood varme behandler træ ved høje temperaturer og havde i mange år problemer med at få lejerne i ventilationssystemet til at holde.

Konklusion

Efter få timers drift efter endt RVS behandling, blev der konstateret en reduktion på 5% i energiforbruget af motoren, der kørte den behandlede ventilator.
Dette er signifikant, da kun en lejer (den ene inden i ovnen) af de samlede 4 lejer af aksel / motorlinien i ventilatoren blev behandlet med vores RVS-fedtblanding.
13,5 uger efter endt RVS behandling satte lejet sig endelig fast. Lejets levetid er steget 4-5 gange.
Da lejerne blev adskilt, konkluderede man, at det ikke var lejet som var ødelagt, men alt andet, der ikke var RVS behandlet.

Resume

RVS teknologien er blevet testet i togdrift over flere år og følgende opdagelser blev gjort.

Konklusion

  • Vedligeholdelse- og reparationsomkostninger nedsat med 50%
  • Brændstofbesparelser på 7-15%
  • Giftige udstødningsgasserreduceres
  • Effektiviteten af slidte maskindele genskabes

Få et tilbud

Få gratis rådgivning, og find ud hvor meget du kan spare